دنیای NFT

دانستنی ها و اخبار دنیای NFTها

دنیای NFT

دانستنی ها و اخبار دنیای NFTها

  • ۰
  • ۰

 

دامنه های بلاک چین یک پازل هیجان انگیز است که در دنیای غیرمتمرکز توسعه یافته است. آنها اینجا هستند نه تنها برای تغییر طرز فکر ما در مورد دامنه ها و املاک آنلاین، بلکه برای افزودن لایه جدیدی از شفافیت، عملکرد و امنیت.

در این مقاله، ویژگی‌ها و پایه‌های دامنه‌های بلاک‌چین، نحوه عملکرد آن‌ها و نحوه دسترسی کاربران عادی به مزایا را حتی قبل از اینکه وب غیرمتمرکز وارد جریان اصلی شود، معرفی و توضیح می‌دهیم.

اینترنت به دلیل الزامات جدیدی که اغلب با آن مواجه می‌شوند، تکامل می‌یابد و در نتیجه دامنه‌های سنتی ناکارآمد می‌شوند و بر این اساس به دامنه‌های کاربردی‌تری نیاز است. بلاک چین به عنوان نوع خاصی از پایگاه داده، برای ذخیره داده ها در بلوک هایی استفاده می شود که به صورت زنجیره ای به هم متصل شده اند. انواع مختلفی از اطلاعات را می توان در یک بلاک چین ذخیره کرد، با این حال به نظر می رسد رایج ترین آنها دفتر کل معاملات باشد. اخیراً ایده جدیدی در مورد دامنه های بلاک چین ایجاد شده است. تاریخچه دامنه های بلاک چین را می توان به اولین ارز دیجیتال ردیابی کرد.

pardis-city-news.blog.ir

به عبارت ساده، دامنه بلاک چین مجموعه ای از قراردادهای هوشمند پیچیده است که آن را عملیاتی می کند. مانند ارزهای دیجیتال، دامنه‌های بلاک چین دسته جدیدی از دارایی‌ها را نشان می‌دهند که متعلق به مالک هستند، نه شخص ثالث یا مرجع مرکزی. مالک به دامنه های خود دسترسی خصوصی دارد، بنابراین یک دامنه به طور کامل فقط توسط مالک کنترل می شود. Namecoin یکی از اولین پلتفرم‌های رمزنگاری است که به کاربران اجازه می‌دهد نام‌های دامنه خود مانند بیت‌کوین را ثبت کنند. با این حال، مشخص شد که عملکرد این پلت فرم در دنیای قبل از قراردادهای هوشمند محدود است.

https://steemit.com/nft/@emadnft/most-expensive-nfts-in-the-digital-currency-market-million-dollar-photos
یکی از کاربردهای جالب پروتکل های بلاک چین، نام دامنه بلاک چین است. یک سیستم دامنه بلاک چین این فرصت را به صاحبان دامنه می دهد تا دامنه های خود را با استفاده از کلیدهای خصوصی کنترل کنند. برخلاف نام‌های دامنه سنتی، هیچ سازمانی بر این دامنه‌ها نظارت نمی‌کند. نام های دامنه بلاک چین به طور دائم در یک رجیستری عمومی ایجاد می شوند، جایی که هیچ شخص ثالثی نمی تواند آنها را پاکسازی، اصلاح یا سانسور کند. با این حال، دسترسی به نام‌های دامنه بلاک چین نیازمند نرم‌افزار خاصی است، برای مثال شبکه اتریوم.

pardis-news.persianblog.ir

علاوه بر این، نام‌های دامنه بلاک‌چین می‌توانند به جای وب‌سایت‌ها، به کیف پول‌های ارزهای دیجیتال لینک شوند. درخواست پرداخت از طریق «yourname.crypto» راحت‌تر و راحت‌تر از «1NVWiyvVLAuCoxzQ6Ujy4UDpkgRwe8VPwW» است.

اگرچه برخی از این دامنه ها به اندازه دامنه های سنتی گسترده نیستند، اما در بین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال بسیار محبوب هستند. فقط تصور کنید، دامنه "exchange.eth" به قیمت 6660 اتر فروخته شد که از امروز معادل 1241424 دلار است.

همه اینها ممکن است سؤالات بیشتری را به ذهن متبادر کند: اصلاً چرا به این دامنه ها نیاز است؟ در آینده چه مشکلاتی را حل خواهند کرد؟ بیایید به آنها پاسخ دهیم.

 

pardis-city.avablog.ir

این دامین های بلاک چینی چرا بوجود آمدند؟

در مقایسه با آدرس های کیف پول سنتی، استفاده از دامنه های بلاک چین برای تراکنش راحت تر است. اگر شخصی بخواهد وجوه ارز دیجیتال را منتقل کند، فقط باید یک نام دامنه مرتبط با کیف پول وارد کند و مستقیماً ارز دیجیتال را برای آن ارسال کند.

https://pastelink.net/yyy8o4uo

مزیت دوم این است که دامنه های بلاک چین را نمی توان مسدود یا سانسور کرد. دامنه های مبتنی بر بلاک چین به طور قانونی به صاحبان آنها تعلق دارند. دامنه دارایی شماست. به عنوان تنها مالک، شما کنترل کاملی بر آن دارید.

به عنوان مثال، علی بابا، یک خرده فروش چینی، قصد دارد یک سیستم مدیریت نام دامنه را در بالای بلاک چین خود معرفی کند. این سیستم برای ثبت نام دامنه یکپارچه (UBCDN) در بلاک چین برای مدیریت راحت داده ها و تسهیل روند ثبت شکایات در مورد نقض حقوق استفاده خواهد شد.

 

https://photography-nft.jimdosite.com

دامین های بلاک چین چطور کار می کنند؟

دامنه های بلاک چین در سرور ذخیره نمی شوند. آنها در رجیستری عمومی، در بلاک چین های قابل دسترسی عمومی نگهداری می شوند که این امکان را برای هر کسی فراهم می کند تا به سوابق نگاه کند و سطح قابل توجهی از باز بودن و شفافیت را ارائه دهد. علاوه بر این، کاربران می توانند از امنیت پیشرفته بهره مند شوند زیرا هر کاربر مجوزهای به روز رسانی نام دامنه خود را دارد که به محافظت از سرورها در برابر هکرها یا سرقت نام دامنه کمک می کند.

https://www.sentenceis.com/f/nftnewspro.com/

توکن های غیرقابل تعویض دامنه بلاک چین

آنها نه تنها به تجارت آسان NFT ها اجازه می دهند، بلکه امکان سفارشی سازی نام دامنه های ساخته شده بر روی بلاک چین را نیز فراهم می کنند. افزایش ناگهانی علاقه مصرف کنندگان و سرمایه گذاران به نام های دامنه بلاک چین وجود دارد.

شرکت هایی مانند Unstoppable Domains و پروتکل هایی مانند Namecoin توسعه داده شده اند تا به کاربران اجازه دهند هم دامنه های بلاک چین را خریداری کنند و هم حتی فضای نام دامنه را وارد کنند. اگر کاربر خرید فضای نام دامنه را انتخاب کند، به کاربران اجازه می‌دهد تا NFT‌های دامنه فردی را بعداً اجاره یا بفروشند. به عنوان مثال، اگر کاربر دارای دامنه‌های «.crypto» در یک پروتکل بلاک چین خاص باشد، می‌تواند دامنه‌های فردی «name.crypto» را اجاره یا بفروشد، که می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاران اولیه باشد.

https://www.one-tab.com/page/qMgLtQoPScWq45-ALOxmWA

به عنوان مثال، نام های دامنه .eth اخیراً فروش زیادی داشته است. یک ماه پیش art.eth به قیمت 30.9 ETH فروخته شد که کمی بیشتر از ده هزار دلار بود. در همین حال، sex.crypto با 230 ETH فروخته شد که آن را به بزرگترین فروش برای یک دامنه بلاک چین تبدیل کرد.

از سوی دیگر، به نظر می رسد یک انتخاب عملی تر، خرید نام های دامنه از قبل ساخته شده باشد. بسیاری از نام‌های دامنه قبلاً گرفته شده‌اند و مطمئناً سرمایه‌گذاران اولیه می‌توانند با سرمایه‌گذاری مقداری پول برای به‌دست آوردن دامنه مورد علاقه، از مزایای بهتری بهره ببرند و در زمان بسیار کوتاهی آن را با قیمتی بهتر معامله کنند. به یاد داشته باشید که در صورت خرید دامنه های نام بلاک چین که قبلا ساخته شده اند، در ساخت نام دامنه مشکلی وجود نخواهد داشت. سریعتر و راحت تر به نظر می رسد، در عین حال سودآورتر! در اینجا، ما به سرمایه گذاران توصیه می کنیم که نام دامنه های فروش را بررسی کنند تا سریعتر وارد بازار شوند و با سرمایه گذاری خود ثروت خوبی به دست آورند.

https://photographynft.blogspot.com/

نتیجه

دامنه های بلاک چین نشان دهنده گامی مهم و هیجان انگیز به سوی دنیای آنلاین غیرمتمرکزتر است. کارشناسان به پتانسیل آنها برای تغییر اینترنت و ارائه مزایای جدی به کاربران عادی اعتقاد دارند زیرا آنها حفاظت بهتر و همچنین امکاناتی را برای دوستداران کریپتو ارائه می دهند.

  • ۰۰/۰۹/۰۲
  • hooman emad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی