دنیای NFT

دانستنی ها و اخبار دنیای NFTها

دنیای NFT

دانستنی ها و اخبار دنیای NFTها

  • ۰
  • ۰

 

NFT اولین بار در سال 2014 توسط کوین مک کوی و آنیل دش توسعه یافت که اولین بار بودند که زنجیره بلوکی غیرقابل تعویض و قابل مبادله را که به یک اثر هنری منحصر به فرد مرتبط بود معرفی کردند. بعداً در سال 2015، پروژه NFT کامل اتریا تأسیس شد که برای مدتی موفقیت آمیز نبود. با این حال، چند سال بعد، منافع در NFT ها تجدید شد و منجر به فروش بزرگ شد.

NFT را می توان به عنوان دارایی دیجیتالی توصیف کرد که نشان دهنده اشیاء دنیای واقعی مانند هنر، موسیقی، ویدیوها و بازی های ویدیویی است که به عنوان اقلام منحصر به فرد با مالکان رسمی در یک زمان شناخته می شوند. چنین هنر یا مواردی به دلیل ماهیت منحصربه‌فردشان قابل تعویض نیستند، اگرچه به عنوان نشانه‌های رمزنگاری عمل می‌کنند.

https://nftforall.substack.com/p/how-to-buy-an-nft

به عنوان داده‌های دیجیتال در یک دفتر کل دیجیتال به نام بلاک چین ذخیره می‌شود که با نرم‌افزار زیربنایی مانند سایر ارزهای دیجیتال، در این مورد اتریوم، رمزگذاری شده است. بنابراین، می توان آن را به طور ویژه برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال فروخت یا معامله کرد. بنابراین هرگز نمی توان آن را تغییر داد، تنظیم کرد یا حتی دزدید که آن را به یک دارایی دیجیتال منحصر به فرد تبدیل می کند.

https://linktr.ee/hoomanemad

تفاوت بین توکن های غیر قابل تعویض و ارز دیجیتال؟

اگرچه هم NFT و هم ارزهای دیجیتال از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند، تفاوت اصلی این است که ارز دیجیتال قابل تعویض است. به عنوان مثال، شخص ممکن است بیت کوین را با اشکال دیگر مبادله کند. با این حال، توکن‌های غیرقابل تعویض به یک دارایی دیجیتالی خاص مربوط می‌شوند و قابل تعویض نیستند.

https://linktr.ee/nftnewspro

چرا NFT ارزش دارد؟

توکن غیر قابل تعویض اساساً گواهی مالکیت دارایی های دیجیتال است. ارزش نه تنها از قابلیت جمع آوری دارایی ها بلکه از ارزش فروش آتی نیز ناشی می شود. از آنجایی که آنها در بلاک چین کدگذاری می شوند، می توان آنها را به راحتی ردیابی کرد که امکان شفافیت و تأیید صحت آنها را به همراه کل تاریخچه همه مالکان در گذشته و حال فراهم می کند.

https://casinogames.video.blog/2021/10/25/how-to-create-nft-on-opensea-platform/

اساساً داشتن دارایی واقعی در صورتی ارزشمند است که بازار آن را ارزشمند بداند. بنابراین، با افزایش تعداد نسخه‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها، ارزش افزایش می‌یابد، در حالی که دارایی، برای مثال یک نقاشی، تنها متعلق به یکی است. برخی از نمونه ها به شرح زیر است:

  •      Everydays- Beeple NFT اثر هنری را به قیمت 69.3 میلیون دلار فروخت.
  •      اولین توییت: جک دورسی که توییتر را تأسیس کرد، NFT را برای اولین توییت خود به قیمت 2.9 میلیون دلار فروخت.
  •      Nyan Cat Gif- این GIF رنگارنگ به قیمت 300 اتر، تقریباً 561,000 دلار در آن زمان فروخته شد.

https://www.buymeacoffee.com/nftnewspro

NFT برای چه مواردی استفاده می شود؟

با استفاده از NFT و بلاک چین، هنرمندان و سازندگان محتوا فرصت کسب درآمد از اثر هنری خود را به دست می‌آورند. هنرمندان برای فروش هنر خود مجبور نیستند به گالری ها و نمایشگاه ها وابسته باشند زیرا می توانند آنها را مستقیماً به عنوان یک NFT با مزایای بیشتر و همچنین در نظر گرفتن وفاداری برای دریافت درصدی از فروش در زمانی که هنر صاحب جدیدی پیدا می کند به مشتریان بفروشند. این ویژگی جذاب به نظر می رسد زیرا هنرمندان اساساً هیچ مزیتی در آینده دریافت نمی کنند زیرا آنها برای اولین بار اثر هنری خود را می فروشند.

همچنین، NFTها ممکن است داده‌های حیاتی را در مورد منشأ اقلام، به‌ویژه اقلام لوکس یا نوآورانه، فرآیند تولید و اصالت آنها ردیابی کنند. بنابراین، NFT ها بیشتر می توانند با مد، کلکسیون ها و حتی بازی های ویدیویی استفاده شوند.

http://nftnews.wikidot.com/

آینده NFT ها چیست؟

به نظر می رسد که NFT ها مزیتی هستند که برای افراد و جوامع خلاق استفاده می شود. هنرمندان، موسیقی‌دانان و تولیدکنندگان محتوا ممکن است از آن برای ایجاد منابع جدید برای کسب درآمد استفاده کنند، زیرا می‌توانند بهتر بر ویژگی‌های معنوی خود کنترل کنند. همچنین این یک راه جدید تضمین شده برای سرمایه گذاری پول است. علاوه بر این، بسیاری از دارایی های جدید توسط توسعه دهندگان جدیدی که هر روز به این منطقه اضافه می شوند، به بازار معرفی می شوند که می توانند یک بار در یک نسل دارایی باشند.

 

https://nft.fitnell.com/

  • ۰۰/۰۹/۰۲
  • hooman emad

nft

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی